Saturday, March 1, 2008

شلة الهنا


ياااه البوستين اللى فاتوا دول كانوا بؤس خالص معلش كان فاصل غلس شوية ...بس زى بعضه ادينا رجعنا للفرفشة

ايه اجمل حاجة فى الدنيا...ايه ؟البنات ؟لا يا قليل الادب..الاكل؟اه يا مفجوع ...برضه لأ الفلوووووس؟؟ لا برضه هى حلوة اه وانا بحبها هى والاكل بس برضه مش هما دول اجمل حاجة فى الدنيا ..اجمل حاجة فى الدنيا انك تبقى عايش مع بنى ادمين..انا عارفة ان الناس اللى حوالينا مش ضفاضع يعنى بس انا اقصد ان محيط الانسان يكونوا ناس صالحة وعلى خلق ودين ودمهم خفيف يعنى من الاخر صحبة طيبة ولذيذة وانا بصراحة لحد دلوقتى الحمد لله اصحابى من هذا النوع(الله اكبر يعنى )خمسسسسسسسسسسسة خمسة اصحاب يعنى ..والله هما اكتر بكتير بس انا بفضل كل بوست اتكلم عن خممممسة عشان ال...حسد مين قال كدة؟!! عشان مطولش عليكم ....هتقوللى وانا مالي باصحابك اما صحيح مدونة فاضية واحنا فاضينلك؟لا والله الغرض من البوست دى اولا تكريما لهن ثانيا اقرأ بس يمكن تعجبك

نبدأ بمين؟؟

اه... مش قدرة(متتريئيش عشان متتضربيش) اى كنت هقع...

دى بقى اشهر مقولتها لانها دايما محط سخرية منى والله مش لأنى غلسة بس اصلها ليها حركات كدة مينفعش الواحد يسكت عنها يعنى مثلا واحدة كانت هتقع واحنا معاها وشايفين احداث الواقعة ...لا لازم بعد ما ربنا ينتعها بالسلامة تقول فى دلال (اى كنت هقععععع)عادى بوسبوس براحتها .بس والله بت جدعة اوى ولذيذة اوى وبداخلها بنوتة مربعة جميلة ..هى فاهمة يعنى ايه متخدش فى بالك....واحلى حاجة بقى انها منظمة جدا وطبعا دة فيه فايدة ليا لأنى طول مانا ماشية هى بتنظملى دنيا شنطتى ونادى محفظتى وملاهى كتبى ...سكرررر مشروع طفلة وقف وفى نفس الوقت مشروع ام مفترسة ...بس المصيبة انها لما بتحاول تعمل نفسها شرسة بتبقى عاملة زى الكتكوت المفترس ....

اما بقى منة...فدى حكاية تانية ...اشهر المقولات يعععع ويا عينى وتؤتؤتؤتتؤتؤتؤ بعنف....والبوز اياه والضحكة الجميلة طبعا ازى هقولكم

منة دى عبارة عن قلب متحرك واكتر شئ بيحركها العواطف وبالتالى فجسمها كله انفعالات يعنى مثلا لو حاولت تقولها كلى او حتى شمى حاجة هى مش بتحبها على طول تلاقى وشها كله بيقولك يععععععع قرررررف بمعنى ملامح تشعرك بالقرف لأقصى درجة حتى انك تكاد تكره الاكل كله بصراحة بتحسسنى انى بقولها تاكلى ........؟؟ اما بقى لو كانت الاكلة على مزاجها ..يا بخته ويا هنا وسعده اللى ياكل معاها تلاقى عينيها بدأت تلمع والسعادة تغمر وجهها وتقفز من قلبها ....ويا عينى عليك لو اتعورت ولو حتى تنتوفة تلاقيها كادت ان تبكى وتقولك يا عيييييييييييييييينى !!!!! لدرجة انك ممكن تعيط على نفسك ..بس اوعى تعيكط لحسن دى ممكن تغرق المكان من الدموع ...بس مش معنى كدة انك تستهفأها وتحاول تضايقها ..لان ناهيك عن البوز الذى لا عوج فيه ممكن تلاقيها برئت ونطقت اسمك مع طبق الشفتين على بعض وخاف على نفسك بقى...اينعم ممكن تتهزأ تهزيئة لذيذة الراعى الرسمى فيها كلمة(غباء) بس والله عشر دقايق وهتلاقيها جاية تصالحك وتبوسك دة لو بنت بسسسسس ...من الاخر منونة دى جميلة جدا وطيبة لدرجة العبط

اما بقى سمووووور ..فمقولتها الشهيرة(لأ...وليه بالعكس...والصباع اياه بتاع التحذير) اوعى وشك

هى جدعة جدا والحمد لله دى الصفة الغالبة على اصحابى ...ومثقفة واولما عرفتها كنت حاسة انى باصة فى المرايا بنت طيبة جدا ولذيذة جدا معارضة اوى اه بس معارضة دمها خفيف ...

... روكله كوم والفقى كوم تاااااااااانى يويو يويتى ايه العسولة سبيس تووووون

اد الكف وتقتل مية والف ...امال ايه احنا اى نعم شلة بنات بس وحوش وبالذات ايه فعلا هى لا تتجاوز الخمسين كيلو بس اللى يحاول يستفز عقلها او اخلاقها نهاره مطين بطين...مقولتها الشهيرة الله المستعان ودى بتبقى قبل الامتحان ...رؤوس اقلام ودى لما تسألها عملتى ايه..قدر الله وما شاء فعل ودى غالبا بعد النتيجة بالاضافة الى ابتسامة عريضة عند رواية المصائب ...ووجه به زمبلك يعمل عن رؤية منظر مستفذ فترى الانف والعينان وحواجب والفم اجتمعوا ليقروا لك ان هناك كائن خرافى يقف امامها خصوصا لو كانت بنت لابسة حاجة مش عاجباها ..فمن الاخر اللى عايزة تحتفظ بكرامتها تتلم وتلبس عدل وتبعد عن الولاد اللى ايه بتتأرف منهم (حاجة غريبة) عشان متشوفش تعبيرات ايه المضحكة وعشان احنا كمان منشتغلش يوم القيامة سيرفس فى وادى ويل اللى هيدخله كل همزة لمزة .... بس والله بنوتة زى العسل وبحب اسمع اسمي منها جدا ...(ياسمنتى)عمرى ما سمعته من حد قبلها .... جدعنة بسمة وقلب منة ودماغ سمر وفكر وتعبيرات ايه بيخلوا يوم اى حد قشطة .... وكفاية عليكم كدا الحلقة دى ..اه انا كنت قلت خمسة؟ لا دى خدعة هاهاها حجة بس عشان اخمس لحسن حد يحسدنى عليهم بس انا فعلا اصحابى كتتتتتتتتيييييييييييير وكلهم حبايبى ولهم بوستات قادمة بس برضه عشان ميزعلوش احب اهدى بوسة (نظام برنامج ما يطلبه المشاهدين)لكل من امانى وياسمين واسماء وايمان والاء وزوزو حبيبة قلبى وعبير وكللللللللل الناس محدش يزعل دوركم جاااااااااااااى جااااااااااااى

9 comments:

محمد شوشة said...

ربنا يخليكوا لبعض بجد شلة تكسر الدنيا

jessy88 said...

مانتى واحدة منهم ياختى هتصيعى...على فكرة يا جماعة هى دى يويو يويتى

فلسطينية الهوى said...

ربنا يخليكي يا ياسمنتي

موتيني من الضحك


وخصوصا في طريقة وصفك لكل واحدة

بجد جبتي المفيد يعني مفيش كلام معبر اد كلامك


بسمة البسكوتة

ومنة القلب

وسمر العاقلة

وانا الساخرة :D


وانتي السكرة اللي فينا يا ياسمنتي


ربنا يجمعنا في الجنة مع بعض اخوانا على سرر متقابلين يارب

Moe said...

hehe,,very nice and funny post.

mesh2dra said...

السلام عليكم

انا "مش قادرة" امسك نفسي من الضحك

اى كنت هقع

يا مجررررررررمة :P

بنوتة مربعة جميلة
لازمتها ايه الفضايح دي
اول كلمة واخر كلمة حتبقى اول مرة واخر مرة ومش حتشوفيني تانى وانا
....:D

مشروع طفلة وقف وفى نفس الوقت مشروع ام مفترسة .

وده عيب اللي يقولك على خططه المستقبلية وازاى اربي العيال ولادي:D


منه

لو اتعورت ولو حتى تنتوفة تلاقيها كادت ان تبكى وتقولك يا عيييييييييييييييينى

منه دي بقى السكرة
ونسيتى حاجة كمان .. ياحررراامم

ولا وهى بتترعب لما تشوف قطة


اما بقى سمر
وضحكتها الحلوة
وابتسامتها الواسعة

بس بردوووووو حزب معارضة
بتفكرني بيا وانا بتناقش مع والدي :D

يويو يويتي

يا نهااااار ضحك
البنت دي مش ممكن
موهبة لابد من اكتشافها

**********
فاكرة لما قلتلك يا ياسمين
انك هبة من السماء

انتى عضو مهم في العصابة
انتى
آن آن آآآآآن

ياسمين بقى
فعلا مش عارفة اقول الحاجات الحلوة اللي فيكي
استحملتينى بجد
واستحملتى فترة اكتئابي
ولما جيتى انتى تكتئبي كان الجملة اللي بقولهالك
معلش .. ماتزعليش.. ماتتضايقيش
آل يعنى ضفت جديد

جدعة اوووووى
ودماغ بجد
ومشجعة لاقصى درجة
ورقيقة اوى
اوى اووووى
فاكرة لما عيطتى ف المترو.. عشان هدف نفسها تحققه مش عارفة توصله
هدفها كان سامي اوى
بنت رقيقة رقيقة بجد

جيسي انتى فعلا هبة من ربنا

**********
ربنا يخليينا كلنا لبعض
ومايحرمناش من بعض ابدااا

خدي بقى البوسة دي
موووووووووا

Anonymous said...

moe:
اولا اهلا بيك فى مونتى المتواضعة
ثانيا هما دول بقى اصحاب الهنا بتوعى انا بقى عنصر الفضيحة اللى فيهم عشان كدة كتبت فضايحهم

Anonymous said...

مش قدررررة:
مووووووووووا موووووووووا
انا رقيقة ؟!..هعهعهعههعهع
وبعدين لازم تفضحينى يا مجرمة ...يعنى المرة الوحيدة اللى اتنيل واتجرأ واعيط قدام حد يفضحنى ويقول انا كنت بعيط ليه امال لو حدشافنى وانا بعيط عشان فى حد طيب وانا بحبه مثلا(واحدة يعنى) هيتريأ ليا لحد امتى .......اخسسسسس

Anonymous said...

بجد بوست جميلة جدا
انا فعلا مابطلتش ضحك من وصفك لشلتك الجميلة ربنا يخليكوا لبعض وتضحكونا اكتر واكتر بشراسة " يا حرام"................ههههههههههه
واحد وخلاص

jessy88 said...

واحد وخلاص: شكرا جدا ليك بس يا ريت توضح انت انهى واحد وخلاااااااص